Børnehaveklasse-3. klasse

I indskolingen samarbejder lærere og pædagoger om elevernes personlige, faglige og sociale udvikling. Målet er at etablere gode skolevaner på alle tre parametre.

Hvad er specielt for Hasle Skole?

• Børnehaveklasseleder og klassepædagog har hver dag fælles lektioner
    • Rytmik med musiklærer fra Aarhus Musikskole i børnehaveklassen
    • Musikundervisning fra børnehaveklassen
    • Tilbud om korundervisning i 2. og 3. klasse
    • Guitarundervisning på 3. årgang
    • Idræt vægtes højt i SFO

Din rolle som forælder til et barn i indskolingen

Din rolle som forælder til et barn i børnehaveklasse-3. klasse handler især om at skabe gode rammer for dit barns skolegang og læring. Du kan samarbejde med skolen om dit barns læring ved at vænne dit barn til at få rutiner omkring skoledagen. Så bliver morgenmad, pakning af skoletasken, samtaler om skolelivet og måske træning i bogstaver og tal en naturlig del af hverdagen.

Klassens miljø og trivsel er afgørende for, at dit barn har det godt og kan lære. Derfor handler din rolle som forælder i indskolingen også om at få skabt et godt forældresamarbejde omkring klassen. Fælles aftaler og retningslinjer for klassen gør skoledagen tryg og forudsigelig for børnene.

Sidst opdateret: 1. maj 2024