Dit barns faglige udvikling

På Hasle Skole sætter vi tryghed og kammeratskab i centrum, så vi kan løse vores vigtigste opgave: god, faglig læring for alle elever.

Tavle med 2+2
  • Læs op

Indhold

Der er mange fagligheder, og der er mange veje til læring. Vi bruger gerne flest mulige. Vi har især fokus på krop og musik – og det er vores mål at blive kendt for vores musikprofil.

Kort sagt lægger Hasle Skole særlig vægt på:

• Høj grad af faglig læring med udfordringer til den enkelte elevs potentiale
    • Ordentlige omgangsformer, respekt for hinanden og for samfundets demokratiske værdigrundlag
    • At skolen både er et godt lære- og værested
    • At skolen rummer udfordringer for elevernes kropslige og musiske udvikling
    • Et aktivt skole-hjemsamarbejde tilpasset den enkeltes og klassens behov

Musikprofil

På Hasle Skole lægger vi vægt på musikken. Vi har altid prioriteret musik og samarbejder med forskellige musikinstitutioner. Vi tilbyder blandt andet guitarundervisning i 3. klasse, og i fritiden kan man gå til trommespil, klaver, blokfløjte eller spille i strygerorkester.

Vi har i mange år haft en musiktime i børnehaveklassen. Vi har en times obligatorisk korsang for eleverne på 2. og 3. årgang. Det gør vi for at give børnene den særlige oplevelse og glæde, der er ved at synge mange i kor.

Hvorfor musik?

Fordi musik taler sit eget sprog, og fordi musik taler om noget, andre sprog ikke kan udtrykke. Musik er kulturbærende og et middel til at tilegne sig æstetik og arbejde ved kreativitet. Og så er der afledte positive effekter. En hjerneforsker siger, at musikudøvelse er den aktivitet, der aktiverer flest områder i hjernen på én gang. Dermed varmer musikhjernen op - og paratheden til al anden form for læring styrkes. Musik er unik.

Sidst opdateret: 9. januar 2024