IT i undervisningen

Skolen har interaktive projektorer i alle klasseværelser, så it mere naturligt kan integreres.

Chromebook anvendes - men ingen mobiltelefoner

Dreng ved whiteboard
  • Læs op

Indhold

IT skal have en naturlig plads i undervisningen. På Hasle Skole inddrages teknologien i en lang række fag og er blevet en del af undervisningen. I matematik anvendes de interaktive tavler lige fra 1. årgang og skaber mulighed for samlet refleksion og eksperimentering i klasserummet.

Men IT har også sine begrænsninger. Fordybelsen i læste tekster og matematiske problemstillinger kan svækkes foran skærmen. Derfor er vi meget opmærksomme på også at anvende fysiske bøger, andre læringsmaterialer, papir og blyant i undervisningen.

Vi har ligeledes restriktioner overfor elevers brug af mobiltelefoner. Som udgangspunkt bliver disse indsamlet ved skoledagens begyndelse og først udleveret igen, når dagen er omme.

Sidst opdateret: 9. januar 2024