Ny i skolen

Når dit barn starter i skolen, har vi forventninger til dig som forælder. Du kan også se her, hvad du kan forvente af os.

Vores forventninger til dig

Som forælder til et barn på Hasle Skole forventer vi dette af dig:

• At dit barn møder udhvilet og til tiden.
    • At lektierne er lavet, og der er orden i skoletasken.
    • At dit barn overholder skolens ordens- og klasseregler.
    • At dit barn retter sig efter de voksnes anvisninger.

Forventninger, der er fælles for dig og for skolens ansatte

• Dit barn ser skolen som sin arbejdsplads, hvor opgaven er at dygtiggøre sig mest muligt. I denne proces hjælpes dit barn af ansvarlige voksne, der konstant har dit barns og de øvrige børns udviklingsmuligheder for øje.
    • Du samarbejder med lærere og pædagoger om dit barn, og at alle parter loyalt bakker op om jeres fælles beslutninger og aftaler i forhold til dit barns faglige udvikling og sociale liv.
    • Medarbejderne informerer dig om dit barns standpunkt og udvikling, om klassens arbejdsplaner og sociale liv. Dette forpligter såvel medarbejderne som dig som forælder.
    • Ledelse, medarbejdere, børn og forældre hver især påtager sig ansvar for, at det enkelte barn trives, og at man reagerer, hvis man oplever mistrivsel.
    • Ordentlige omgangsformer, så både det talte sprog og kropssproget opleves som trygt og anerkendende. Her tænkes også på kommunikation via skolens intranet, Facebook, SMS mv.

Du kan læse mere om vores forventninger i skolens kommunikationspolitik.