Indskrivning til børnehaveklasse

Praktiske oplysninger i forbindelse med skolestart

Skoleindskrivning på Hasle Skole

Indskrivning til børnehaveklasse - skolestart 2024/25

Nedenfor vil der løbende blive lagt links til diverse invitationer og udsendte breve vedrørende skolestart

Invitation til informationsmøde samt traditionel indskrivning til børnehaveklasse

Du skrive dit barn i børnehaveklasse på dette link (nærmere dato følger)

Indskrivningslink

Vi indkalder til informationsmøde mandag d. 09. oktober 2023 kl. 18.30 – 20.30 for forældre til skolesøgende børn. Mødet afholdes i Aulaen.

Invitation til forældre for kommende skolestartere

Du kan læse mere om indskrivning på:

aarhus.dk: En god skolestart

Er dit barn parat til at starte i skole?

Vi sender al vores post om indskrivning og skolestart til din e-Boks.

Børnehaveklasselederne har lavet en beskrivelse af, hvad der foregår i skolehverdagen i løbet af 0. klasse samt en række gode råd. Beskrivelsen ligger på nedenstående link.

Præsentation af Hasle Skole

Har dit barn dansk som andetsprog, skal vi aftale en tid til sprogscreening. Når du har indskrevet dit barn, skal du ringe til skolens kontor på tlf.: 87 13 94 10 eller komme herop for at aftale en tid.

Tidsfrister, optagelse på distriktsskole eller anden skole, søskende, transport

Traditionel indskrivning

Mange børn og forældre synes, det er hyggeligt at komme op på skolen til indskrivning.
    Her får børnene lidt frugt og en lille velkomstgave at hygge sig med, imens de voksne indskriver på skolens pc.

Vi holder åbent for indskrivning tirsdag d. 07. november 2023: på kontoret kl. 8 – 15 og igen fra kl. 16 – 18 på PLC (skolebiblioteket).

Eftermiddagsindskrivningen giver jer mulighed for at se et af de klasseværelser, børnehaveklasserne bruger, se SFO, tale med en børnehaveklasseleder, en pædagog, SFO-lederen og skolelederen.

Nye 0. klasser på besøg tirsdag d. 11. juni 2023 kl. 17 - 18.

Inden skolestart

Går dit barn i en børnehave, der ikke hører ind under Hasle Dagtilbud, får I en invitation til at besøge skolen inden sommerferien.

I starten af juni måned får du og dit barn klasselisten og en invitation til velkomstmøde for de nye børnehaveklasser. Her hilser børnene på deres klassekammerater, lærere og pædagoger og ser deres klasselokale.

Første skoledag får I skoleskema og yderligere informationer.

Sikre skoleveje – Hasle Skole